Serviceminded og struktureret kontorelev søges til Patent- og Varemærkestyrelsens direktionssekretariat

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Ønsker du at kickstarte din karriere med en 2-årig kontoruddannelse med speciale i offentlig administration, og brænder du for at blive en del af dynamisk og moderne offentlig arbejdsplads, som arbejder for at hjælpe virksomheder med at skabe værdi ud af deres idéer? Så er du måske Patent- og Varemærkestyrelsens nye kontorelev.

Om os Du vil som kontorelev blive tilknyttet Patent- og Varemærkestyrelsens direktionssekretariat, som befinder sig på vores kontor i Taastrup. I direktionssekretariatet er struktur, overblik og service tre centrale elementer, vi arbejder ud fra, og kerneopgaven i vores enhed er at sørge for, at vores direktion fungerer i en travl hverdag. Direktionssekretariatet består pt. af to sekretærer, der arbejder tæt sammen om at løse opgaverne omkring direktionen, som består af en direktør og to vicedirektører.

Vores forventninger til dig Vi ønsker at finde den helt rigtige person til elevstillingen, og for at skabe de bedste forudsætninger herfor, lægger vi vægt på, at du kan genkende sig selv i følgende karaktertræk:

Du er struktureret og god til at bevare overblikket: Som elev i direktionssekretariatet bliver du præsenteret for mange forskellige opgaver; både planlagte og akutte. For at lykkes godt i elevstillingen, er det en væsentlig forudsætning, at du evner at arbejde i et omskifteligt miljø, hvor tingene indimellem går stærkt, og at du griber opgaverne med energi og gejst.

Du er initiativrig og læringsparat: Vi finder det essentielt, at du er motiveret for din uddannelse, og at du dermed helt naturligt har lyst til at lære nyt og blive dygtig indenfor dit felt. Du skal være komfortabel med at opsøge hjælp og sparring – både internt i direktionssekretariatet, og ikke mindst hos kollegaer og chefer på tværs af enhederne i styrelsen.

Du er stærk socialt og værner om det gode kollegaskab: I direktionssekretariatet har vi mange snitflader i styrelsen, og vi er afhængige af hinanden for at skabe gode resultater. Vi lægger derfor stor vægt på, at du er en energisk medspiller med gode samarbejdsevner. Det ligger dig på sinde at skabe en god dialog og relation til dine kollegaer, og du befinder dig desuden godt i et forpligtende fællesskab med højt humør og en uformel omgangstone.

Dine opgaver Du vil i dit daglige arbejde få kontakt til styrelsens chefer og samarbejde med mange gode og dygtige kollegaer. Dine opgaver vil centrere sig om:

  • Planlægning og styring af direktionens kalendere
  • Klargøring af direktionens møder; herunder mødemateriale, lokaler, forplejning, etc.
  • Koordinering, bestilling og afregning af rejser for direktionen
  • Korrekturlæsning på rapporter og andet materiale på dansk og engelsk, hvorfor det er vigtigt at du behersker dansk og engelsk – både mundtligt og skriftligt
  • Udarbejdelse af breve og mails til interne og eksterne kollegaer og samarbejdspartnere på dansk og engelsk
  • Håndtering af elektroniske postkasser
  • Journalisering
  • Diverse ad hoc-opgaver i relation til direktionen og ledelsesgruppen
Vi tilbyder Vi ønsker at bidrage til, at du får prøvet kræfter med alsidige og spændende opgaver, både på egen hånd og i et tæt samarbejde med dine kollegaer, og din arbejdsdag vil dermed ofte indeholde en god blanding af nye udfordringer og mere rutineprægede opgaver. Vi vil gøre vores for, at du som kontorelev vil få to lærerige år med rig mulighed for at du udvikler dig fagligt såvel som personligt. Som nyansat får du en god introduktion til vores kerneopgaver og arbejdsområder, og vi klæder dig på til at forstå vores strategiske mål.

Derudover vil du blive en del af en arbejdsplads, hvor:

  • Vi har et tæt kollegialt fællesskab og en tro på, at vi løfter bedst i flok
  • Vi har et vekslende og fagligt udfordrende arbejdsfællesskab
  • Vi møder hinanden med godt humør og oprigtig interesse i en meningsfyldt, spændende og travl hverdag, som sjældent er ens
  • Vi har en aktiv personaleforening, der arrangerer forskellige sociale, aktive og kulturelle arrangementer
  • Vi har en god kantineordning samt en massageordning
Adgangskrav og ansøgning Kontoruddannelsen tager to år, og du får et teoretisk undervisningsforløb på en handelsskole. Du skal opfylde overgangskravene til kontoruddannelse med specialet Offentlig Administration. Det kan enten ske via et grundforløb (HG2, HGV, HG Turbo, HGS) påbegyndt før 1. august 2015 eller med en EUX/HHX. Har du en studentereksamen (HF, STX, HTX, HHX), og har du ikke HGS fra tidligere, skal din studentereksamen suppleres med EU's (et 5- eller- 10 ugers kompetencegivende forløb for studenter).

Er du over 25 år og har taget en af ovenstående forløb efter 1. august 2015, skal vi bede dig om at medsende din realkompetencevurdering (RKV).

Er du i tvivl om, om du opfylder kravene, kan du kontakte din uddannelsesinstitution for vejledning.

I din ansøgning bedes du beskrive din motivation for at søge elevstillingen samt dine faglige og personlige styrker set i forhold til stillingen.

Du søger via knappen "søg stilling" til højre eller via vores hjemmeside www.dkpto.dk/job. Din ansøgning med CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag skal være modtaget senest 21. juni 2023 kl. 12.00.

Vi forventer at afholde 1. samtaler i uge 26 og 2. samtaler i uge 27. Der kan forventes anvendt test i processen.

Du ansættes efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og HK-STAT med tiltrædelse den 1. september 2023.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe til direktionssekretær og elevkoordinator Rikke Rask på tlf. 43508017.

Patent- og Varemærkestyrelsen er en del af Erhvervsministeriet, og vi hjælper virksomheder med at skabe forretning ud af deres idéer. Vi leverer målrettet information og vejleder i hele udviklingsprocessen fra idé til aktiv, og vi behandler og udsteder rettigheder på patenter, designs og varemærker. Patent- og Varemærkestyrelsen beskæftiger knap 200 medarbejdere, hvoraf cirka 150 er lokaliseret på vores kontor i Taastrup, mens cirka 45 er lokaliseret på vores kontor i Ikast.

I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Greve Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Patent- og Varemærkestyrelsen, Helgeshøj Alle 81, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169508&DepartmentId=6210&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5843531

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet