Sekretariatschef til Byråd, Kommunikation og Jura

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Greve Kommune søger en sekretariatschef, der kan navigere tæt på kommunens øverste ledelse, bedrive personaleledelse som rammer forskellige ledelsesmæssige behov hos forskellige medarbejdere og teams, og som ikke er bange for at tage arbejdshandskerne på og være operationel i sin opgaveløsning og tæt på medarbejderne i sin ledelse.

Sekretariatet består af ni medarbejdere i tre teams, der både har meget forskellige opgaveporteføljer og en fælles ramme som stabs- og sekretariatsfunktion overfor byrådet, direktionen og chefgruppen.

Medarbejderne er erfarne og kompetente, og løser opgaverne med en høj grad af selvstændighed, samtidig med at de har brug for ledelse, sparring og prioritering. Der er en stærk og uhøjtidelig kultur i afdelingen, hvor man vil hinanden, hvor sikker drift og professionalisme er i højsædet og engagementet er stort.

Sekretariatschefen refererer til centerchefen, men samarbejder i det daglige også direkte med direktionen og borgmesteren. Sekretariatet er placeret tæt på de øverste ledelseslag i kommunen, og der er derfor stor bevågenhed på opgaveløsningen. Dette kræver en chef, som kan navigere og levere skarpt i et spænd mellem topledelsens forventninger og medarbejdernes ressourcer og kompetencer.

Din profil

Vi søger en sekretariatschef, som

  • Har konkret ledelseserfaring fra en politisk ledet organisation, dette er en forudsætning. Ansøgere uden ledelseserfaring vil ikke komme i betragtning.
  • Har konkret erfaring med at arbejde i en kommune.
  • Har erfaring med at sekretariatsbetjene og servicere organisationen, direktionen og den politiske ledelse.
  • Har viden om den kommunale styrelseslov samt forvaltningsretten.
  • Kan stå i spidsen for kommunens afholdelse af valg og folkeafstemninger, herunder implementeringen af nyt valgsystem.
  • Kan udvikle den daglige drift og den strategiske retning på sekretariatets tre fagområder. Sekretariatschefen forstår at prioritere og projektstyre indenfor opgaveporteføljen.
  • Har en relevant uddannelsesmæssige baggrund.
  • Har flair for administrative processer, håndtering af juridiske problemstillinger, strategisk kommunikation samt strategisk udvikling og effektbaseret styring.
  • Er tydelig, tillidsskabende og anerkendende i sin ledelse.
I job- og personprofilen kan du læse mere om stillingens indhold og krav og forventninger til den nye sekretariatschef.

Du kan om læse Greve Kommunes vision og politikker her: Planer og politikker | Greve Kommune

Hvad kan vi tilbyde

Vi tilbyder en arbejdsplads med plads til dit aktive bidrag i arbejdet for at løse vores opgaver, med fokus på effekten for borgere og vores Byråd. Du bliver en del af en velfungerende ledergruppe i Center for Politik, Organisation og Borgerbetjening, hvor ledelsessparring og samarbejde er vigtige værdier. Vi har travlt, men insisterer på at bruge tid sammen på at udvikle og skabe et godt samarbejde.

Løn og tiltrædelse

Lønnen forhandles efter gældende overenskomst. Der er tale om en fuldtidsstilling med tiltrædelse snarest muligt.

Hvis du vil vide mere

Du er velkommen til at kontakte os med spørgsmål om stillingen. Alle henvendelser behandles fortroligt. Henvendelse kan rettes til centerchef Tina Malling Kiær på tlf. 2466 5020.

Ansættelsesproces

Der er ansøgningsfrist den 5. februar 2024. Det forventes at der holdes første ansættelsessamtale den 22. februar og anden samtale den 27. februar. Ansøgere som går videre til anden samtale, skal gennemføre en personlighedstest.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Greve Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Greve Rådhus, Rådhusholmen, 2670 Greve

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5969927

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet