Proceskonsulenter med flair for optimering og lyst til at gøre en samfundsmæssig forskel

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Trives du med at forme din egen hverdag, og er du født nysgerrig og med en sikker næse for, hvornår en proces kan blive mere enkel og effektiv? Kan du se dig selv arbejde med procesoptimering, der gør en samfundsmæssig forskel samtidig med, at danske virksomheder oplever, at det er enkelt at angive deres moms korrekt? Så har vi to ledige stillinger i et virkeligt godt team, hvor vi inddrager hinandens kompetencer for at skabe de bedst mulige resultater samtidig med at humor og ambitioner er en naturlig del af hverdagen.

Du skal være med til at skabe det faglige fundament
Afregningen af moms udgør ca. 20 procent af skatteindtægterne til staten. Skattestyrelsen ønsker derfor at sikre fremtidens momsangivelser og er i gang med udrulningen af en langsigtet strategi på momsområdet. Formålet er at gøre det enkelt for virksomhederne at angive moms korrekt. Hjørnestenene er brugen af 3. parts data, øget digitalisering samt EU’s udspil ”VAT in a Digital Age”. Som proceskonsulent i teamet skal du være med til at stille skarpt på at optimere processerne omkring fremtidens momsangivelse. Du skal bidrage med din faglige indsigt og viden, meget gerne erhvervet indenfor enten skatteområdet eller den offentlige forvaltning. Din arbejdsdag bliver varieret, og du vil være i tæt dialog med teamets interessenter - interne som eksterne, nationalt som internationalt – fx i forbindelse med implementeringen af ny lovgivning eller i dialog med vores nordiske kollegaer for at fremme den digitale dagsorden. Der bliver også tid til at fordybe dig i fx udarbejdelse af beslutningsoplæg, besvarelse af høringer, notater til ledelsen i Erhverv eller sager til Direktionen.

Dine nøgleopgaver bliver at:

  • modne relevante procesoptimeringer og udviklingstiltag, der sikrer at det bliver enkelt for virksomheder at angive moms korrekt.
  • Implementere ny lovgivning i form af enkle, digitale processer i tæt samspil med Udviklings- og forenklingsstyrelsen samt driften
  • deltage eller lede mindre forretningsprojekter, i forbindelse med implementering af nye processer eller forbedring af eksisterende
  • indgå i tværgående dialoger både i Skattestyrelsen og med andre relevante styrelser og ministerier
Du kan let overskue komplekse processer og systemer
Vi søger dig, der:

  • trives med kontakten til mange interessenter og er god til at formidle og visualisere komplekse emner på en enkel måde
  • har analytiske evner og kan gennemskue komplekse sammenhænge og problemstillinger
  • har eller har lyst til at få kendskab til den offentlige forvaltning og meget gerne skatteområdet
  • har erfaring med eller lyst til at arbejde i spændingsfeltet mellem lovgivning, forretningsudvikling og drift
  • kan sætte sig ind i IT-systemer og digitale løsninger end-to-end
Dit nye team har masser af engagement
Du bliver en del af et team på 25 faglig kompetente kollegaer med et godt kollegialt fællesskab. Vi er en levende og travl arbejdsplads, hvor arbejdsdagen er fyldt med samarbejde, og hvor humor og ambitioner er en naturlig del af hverdagen. Vi inddrager hinandens kompetencer for at skabe de bedst mulige resultater og har fokus på den enkeltes og teamets præstationer og udvikling. Som ny kollega bliver du en del af Erhvervsprocesser Moms og lønsum under Skattestyrelsen, med reference til kontorets Kontorchef. Vi understøtter opgaveløsningen og udviklingen på erhvervsskatteområdet i krydsfeltet mellem politik, lovgivning og drift. Vi arbejder ud fra et helhedsorienteret princip i tæt samarbejde med vores interessenter. Samarbejde og udsyn er kerneværdier i vores arbejde, og vi er nysgerrige og udvikler vores opgaveløsning gennem en eksperimenterende tilgang.

Vi bor i nyrenoverede lokaler tæt på offentlig transport og med gode parkerings muligheder i Høje Tåstrup. Vi vægter frihed under ansvar og behandler hinanden med respekt og tillid. Derfor tilbyder vi også en høj grad af fleksibilitet og mulighed for selvstændig arbejdstilrettelæggelse.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning samt CV og evt. dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket ”Søg stillingen” senest den 15. juni 2023.

Der vil være første samtale i uge 25 og anden samtale i uge 26.

Forventet tiltrædelse er 1. august 2023.

Vi forventer at bruge en personlighedsanalyse i forbindelse med rekrutteringsprocessen.

Vil du høre mere om den ledige stilling, er du velkommen til at kontakte kontorchef Ulrikka Westphal på telefonnummer 72 38 41 36.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Lønmæssigt vil der være mulighed for indplacering på special- eller chefkonsulentniveau.

Din ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup.

Dette er et genopslag.

Du vil forud for ansættelse blive bedt om at indhente og indsende straffeattest.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Greve Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle 1, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169392&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5841494

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet