Forretningskonsulent til planlægning og ledelsesbetjening

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Motiveres du af ansvar og udfordrende opgaver? Formår du at bevare overblikket i en travl hverdag, og kan du formidle budskaber skarpt på et højt fagligt niveau? Så er du måske den forretningskonsulent, vi søger til kontoret for Koordinering og Styring i Særlig Kontrol.

Bliv en del af Særlig Kontrol i Skattestyrelsen
Særlig Kontrol har det overordnede ansvar for at kontrollere, imødegå og bekæmpe organiseret skatteøkonomisk kriminalitet. Det er en opgave, der har stor politisk og mediemæssig bevågenhed, da området har fundamental betydning for samfundet og den enkelte danskers retsfølelse og tillid til Skatteforvaltningen.

I vores kontor Koordinering og Styring har vi ansvaret for at understøtte samarbejde og koordinering på tværs af fagområdet. Derudover har vi ansvaret for at implementere og drive kvalitetsagendaen ved udarbejdelse af diverse retningslinjer og understøtte ensrettede processer, udvikle og implementere strategiske mål for fagområdet samt vedligeholde strategier og analyser.

Vores kontor består af 20 kollegaer med forskellige fagligheder og specialistområder, og vi er alle drevet af vores fælles opgave med at bistå ledelsen i fagområdet. Vi er en del af Center for Analyse og Styring, som består af tre kontorer. Centeret ledes af en underdirektør og er ét af i alt tre centre i fagområdet Særlig Kontrol.

Bred kontaktflade og mange forskelligartede opgaver
Som forretningskonsulent får du en afvekslende hverdag med alsidige opgaver af forskellig karakter. Du får en spændende arbejdsdag, hvor ikke to dage er ens, og den planlagte dagsorden hurtigt kan ændre sig.

Dine arbejdsopgaver består bl.a. i at:

  • udarbejde og/eller kvalitetssikre projektbeskrivelser, styringsdokumenter, forelæggelser, årsrapporter samt diverse bilag, der skal behandles af forskellige ledelseslag i organisationen
  • bidrage til beskrivelse af Særlig Kontrols kompetenceakademier, herunder planlægning af et ”svigsakademi” samt opjustere eksisterende undervisningsaktiviteter på baggrund af læringsanalyser
  • bistå med beskrivelser af Særlig Kontrols processer ved brug af Skattestyrelsens procesværktøj
  • være ansvarlig for strategiske og praktiske opgaver i forhold til implementering af generelle udviklingstiltag i Særlig Kontrol, herunder deltagelse i forskellige netværk vedrørende kompetencer og kompetenceudvikling.
Vores arbejdsdag er præget af et højt tempo med mange samarbejdspartnere både i fagområdet og på tværs af hele Skatteforvaltningen. Kontoret er præget af en uformel omgangstone, og de mange forskellige opgaver løses i stort omfang på tværs af faglighederne i kontoret.

Erfaring med planlægning og ledelsesbetjening
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse gerne kombineret med erfaring inden for uddannelse, udvikling, planlægning og ledelsesbetjening. Det er en fordel, hvis du har kendskab til undervisningsmiljøet, og du kan begå dig indenfor diverse discipliner på området, fx udvikling og kvalitetssikring af uddannelse, planlægning af uddannelsesaktiviteter, herunder udarbejdelse og godkendelse af undervisningsplaner samt evalueringer og opfølgning på evalueringer.

Som person trives du i en rådgivende rolle, hvor du med dine gode formidlingsevner altid sikrer, at dine svar er enkle og bliver formidlet korrekt videre til dine kollegaer. Derudover forestiller vi os, at du:

  • er serviceminded, struktureret og god til at koordinere, planlægge og overholde ofte meget korte deadlines
  • er god til at formulere dig både i skrift og tale, da du bistår ledelsen i både intern og ekstern kommunikation
  • kan arbejde i Excel, Word, PowerPoint og Outlook – og har interesse i at lære det på et højere niveau
  • selvstændigt opsøger viden samtidig med, at du er åben for input fra andre
  • har gennemslagskraft og udviser empati og initiativ i omgangen med kollegaer og samarbejdspartnere.
Da vi er en organisation i udvikling, er det vigtigt, at du er indstillet på at lære nyt, idet vi hele tiden får nye og anderledes opgaver, som vi varetager med stort engagement.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV, uddannelsespapirer samt yderligere relevant materiale via linket ”Søg stillingen” senest fredag den 30. juni 2023.

Har du yderligere spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef René Mortensen på telefon 72 38 96 31.

Vi forventer at afholde 1. samtaler løbende, hvor der kan indgå en skrivecase. Der kan indgå en 2. samtale, logisk test og personanalyse i ansættelsesforløbet.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Greve Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle 1, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170068&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5855008

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet