BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du klar til at tage ansvar for økonomien i Danmarks grønne omstilling? VEKS søger en dygtig projektcontroller, der vil være med til at sikre, at vores anlægsprojekter er økonomisk pålidelige fra start til slut.
Vi søger en dygtig medarbejder til at håndtere og følge op på VEKS’ voksende portefølje af anlægsprojekter – der er tale om en nyoprettet stilling. Som controller vil du få en bred vifte af opgaver og arbejde tæt sammen med kollegerne i VEKS. VEKS er et af landets største fjernvarmeselskaber og leverer grøn fjernvarme til 12 sjællandske kommuner. Organisationen lægger stor vægt på et godt arbejdsmiljø og medarbejdertrivsel. Vi udvider vores forsyning og søger derfor en projektcontroller.
VEKS bidrager til at løse klimaudfordringen ved at fokusere på grøn omstilling. Vi arbejder ud fra VEKS Strategi 2025 og støtter dermed Danmarks mål om at reducere CO2-udledningen med 70% inden 2030. Vores projekter spænder bredt fra udvikling af ny grøn og bæredygtig varmeproduktion til øget datasikkerhed og interne forbedringer. Vores medarbejdere er vigtige ambassadører for vores mission.
Som projektcontroller vil dit hovedansvarsområde være at styre vores hastigt voksende portefølje af anlægsprojekter. Samtidig vil du bidrage til at udvikle vores processer og økonomistyring, så vores anlægsprojekter gennemføres økonomisk pålideligt fra start til slut. I VEKS’ økonomiteam, som består af ni medarbejdere med forskellige aldre, har vi en bred kontaktflade til resten af organisationen. Vi arbejder hårdt for at styre VEKS’ økonomi ansvarligt og rettidigt. Vores team har et stærkt socialt fællesskab på kontoret, fordi vi tror på, at trivsel fører til god præstation. Arbejdsstedet er VEKS’ hovedsæde i Albertslund, hovedsædet flytter til Fabriksparken i Glostrup i løbet af efteråret.
Din hverdag
Du får stor indflydelse på dagligdagens opgaver, da det er en nyoprettet stilling. VEKS ønsker at udvide både omfanget og kvaliteten af controller-arbejdet på grund af vores mange nye anlægsprojekter. Du vil supportere projektledere før, under og efter projekternes gennemførelse ved at håndtere budgetter, kontrol og give input til forbedring af økonomiske processer. VEKS ser positivt på nye idéer og forslag, da vi altid stræber efter at udføre opgaverne på den mest effektive måde. Du arbejder selvstændigt, engageret og ansvarsbevidst. Du vil have tæt samarbejde med kolleger og eksterne samarbejdspartnere. Stillingen fungerer som bindeleddet mellem økonomistyring og VEKS’ anlægsprojekter,
• sikre, udfordre og rådgive projektlederne ift. budgetter, tidsplaner, korrekt kontering mv.
• holde budget- og økonomiopfølgningsmøder med projektledere
• assistere projektlederne ift. at udarbejde bevillingsindstillinger
• beregne selskabsøkonomien i projektforslag og hjælpe med fx tilskudsordninger
• udregne business cases vedr. nye projektområder
• udarbejde langtidsbudgetter
• udfærdige KPI’er i samarbejde med projektledere.
Hvem er du
Som den ideelle kandidat har du erfaring med at styre økonomien i anlægsprojekter og besidder en solid regnskabsforståelse og analysesans. Din uddannelsesmæssige baggrund kan være en relevant økonomifaglig uddannelse, Kontoruddannelse med en solid erfaring indenfor anlægsprojekter, eller noget helt andet.
Desuden forventer vi, at du har kendskab til økonomi- og projektstyringssystemer samt gode IT-kundskaber, og evnen til at anvende disse systemer og teknologier, vil være afgørende for at kunne udføre dine opgaver effektivt. Da du vil have mange både interne og eksterne samarbejdspartnere, er det vigtigt at du formår at kommunikere positiv og respektfuld, da vi i VEKS vægter et godt arbejdsmiljø højt.
Derudover skal du have
• erfaring med at styre økonomien i anlægsprojekter
• solid regnskabsforståelse og analysesans
• overblik – men også blik for detaljen
• kendskab til økonomi- og projektstyringssystemer – med generelt gode IT-kundskaber
Hvis du kan nikke ja til ovenstående, opfordrer vi dig til at ansøge om denne spændende mulighed i VEKS.
Ansøgning
Er du blevet nysgerrig og vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent i Actief Teknik Bureauet Christopher Sunddahl på telefon 4121 1409 eller via e-mail cs@actief-teknikbureauet.dk.
Actief Teknik Bureauet varetager rekrutteringsprocessen, hvorfor al henvendelse bedes rettet hertil. Vi indkalder løbende relevante kandidater til samtaler og forbeholder os muligheden for at indkalde kandidater inden ansøgningsfristens udløb.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Greve Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
ACTIEF HARTMANNS, Lautrupvang, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://hartmannspt.peopletrust.dk/candidate/?module=candidateweb&page=Job&action=apply&jobId=1028803
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5877243