Om jobbet
I Greve Kommune er vi i fuld gang med at styrke struktur, processer og compliance inden for databeskyttelse og informationssikkerhed. Vi søger derfor en GDPR-konsulent, som kan være med til at gå forrest på dette vigtige indsatsområde.
I dit arbejde som GDPR-konsulent vil du organisatorisk være placeret i IT og Digitalisering i Centeret Politik, Organisation og Borgerbetjening – men du bliver, i det daglige arbejde, en central person i forhold til udviklingen og understøttelsen af GDPR-processer og compliance i alle kommunens centre og fagområder. Du får således en central placering i driften af informationssikkerhedsområdet for hele organisationen, og du bevæger dig på alle niveauer i organisationen og er indstillet på at kunne rådgive ledelse og medarbejdere i forhold til GDPR.
Herudover vil du, i samarbejde med kommunens informationssikkerhedskoordinator, indgå i en aktiv og koordinerende rolle i kommunens Informationssikkerhedsgruppe i forhold til at tilrettelægge, understøtte og styre centrale GDPR-indsatser i kommunen. I kommunens Informationssikkerhedsgruppe er der repræsentanter fra alle kommunens syv centre.
Opgaver og ansvarsområder
Du vil i jobbet som GDPR-konsulent have mange spændende arbejdsopgaver, som kan udfordre din viden og dine evner til at holde trådene samlet. Dine arbejdsopgaver vil bl.a. kunne bestå af:
- Styring og prioritering af årshjulsindsatser, samt sikre at fagområdernes årshjulsaktiviteter understøttes bedst muligt
- Koordinere, tilrettelægge og følge op på GDPR-indsatser i kommunens Informationssikkerhedsgruppe
- Deltagelse i compliancearbejdet på tværs af kommunens syv fagcentre – herunder fx udarbejder skabeloner, konkrete politikker og procedurer, der tager udgangspunkt i fagområdernes arbejdsgange
- Koordinering af databehandleraftaler og tilsyn med databehandlere
- Uddannelse og awareness af medarbejdere og ledere i GDPR og informationssikkerhed
- Styre og støtte organisationens arbejde med fortegnelser risikovurderinger og konsekvensanalyse
- Generel rådgivning af kommunens fagcentre og fagområder om de forpligtelser, der følger af databeskyttelsesretten
- Deltagelse i tværkommunale samarbejder om konkrete GDPR-opgaver eller indsatser
- Afrapportering til ledelsen
Du har muligvis en akademisk baggrund med fokus på jura og digitalisering, eller måske har du opbygget en tilsvarende viden igennem videreuddannelse eller relevant erhvervserfaring.
Vi lægger vægt på, at du har:
- Kendskab til reglerne om databeskyttelse og informationssikkerhed og kan vurdere, formidle og rådgive, om behandlingen af personoplysninger er i overensstemmelse med gældende regler
- Du er vant til at kommunikere klart og tydeligt til forskellige grupper af interessenter
- Forståelse for behandling af persondata hos offentlige myndigheder og udveksling af data imellem myndigheder
- Gode samarbejdsevner og erfaring med projektledelse
Det vigtigste er, at du kan formidle indviklede problemstillinger på databeskyttelses- og informationssikkerhedsområdet. Du evner at flytte dine kolleger og organisationen som helhed i retning af at agere på den rigtige måde.
Om os
Du vil blive ansat i Center for Politik, Organisation & Borgerbetjening med reference til chefen for IT og Digitalisering, som består af 15 velfungerende og fagligt dygtige medarbejdere.
Greve Kommune er del af Digitaliseringsforeningen Sjælland (DIGIT) og deltager i den sammenhæng i tværkommunale samarbejder indenfor informationssikkerhed og GDPR. Herudover er kommunen med i Det fælleskommunale Databehandlersekretariat.
Vi tilbyder
- En fuldtidsstilling på en familievenlig arbejdsplads med højt til loftet
- Mulighed for samarbejde og faglig sparring, samt personlig udvikling og videreuddannelse
- En arbejdsplads beliggende tæt på S-tog og motorvej
- Kantine og velfungerende personaleforening
Ansøgningsfristen er fredag den 21. marts 2025.
Vi afholder løbende samtaler.
Tiltrædelse 1. maj.
Lønnen forhandles i henhold til gældende overenskomst.
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Informationssikkerhedskoordinator Dieter Carstensen på telefonnummer 43 97 98 03 eller på mail pdhc@greve.dk eller IT og Digitaliseringschef Jesper Storgaard på telefonnummer 43 97 95 98 eller på mail jss@greve.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Greve Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Center for Byråd og Borgerservice, Rådhusholmen, 2670 Greve
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-03-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/c5b81970-dcf3-45ad-ac74-92caaf5ed35d