Bliv afdelingsleder for specialpædagogisk team indenfor autismespektrumforstyrrelser i Greve Kommune

dato

Afdelingsleder til specialtilbuddet A-klasserne på Arenaskolen, Greve Kommune

Brænder du for ledelse og specialpædagogik indenfor autismespektrumforstyrrelser – så læs lige videre.

A-klasserne i Greve Kommune søger pr. 1. maj 2025 en udviklingsorienteret afdelingsleder med høje ambitioner for elevernes trivsel og udvikling, og med stærke kommunikative, didaktiske og ledelsesmæssige kompetencer.

Vi søger en afdelingsleder, der kan inspirere og omsætte ideer til praksis i et nysgerrigt og anerkendende læringsmiljø.
Du skal også trives med at løse driftsbaserede opgaver og sammen med det øvrige ledelsesteam på Arenaskolen lede med høj faglighed i et tværfagligt miljø.

A-klasserne på Arenaskolen er Greve Kommunes specialtilbud til elever med autismespektrumforstyrrelser (ASF) og andre følgetilstande (komorbiditet) f.eks. ADHD, OCD, sanseudfordringer, skolevægring, spiseforstyrrelser, angst og stress.

Eleverne visiteres via det Centrale Visitationsudvalg (CVi).
A-klasserne består i skoleåret 2024/25 af 90 elever fra 0.- 9. klasse

Der er tilknyttet SFO (Guldminen) til vores yngste elever (0.-1.klasse) på matriklen, mens de øvrige elever, der har behov for SFO/klubtilbud tilbydes dette i Klub Havana eller Basen på Brogården, som ligger på andre matrikler i Greve Kommune.
Det er besluttet, at Guldminen i løbet af de næste par år skal rumme egne elever op til 3. klasse.

A-klasserne har 35 medarbejdere fordelt på 12 klasser på mellem 4-10 elever. De ansatte i hvert team er lærere, pædagoger og pædagogmedhjælpere. Derudover er der ansat en inkluderende dagbehandler. Du vil få det ledelsesmæssige, didaktiske og pædagogiske ansvar for disse teams. Vi har et fast PPR-team tilknyttet skolen, hvori der indgår psykologer, tale-/hørekonsulent, specialpædagogisk konsulent og fysioterapeut.

Vi har ligeledes et åbent og anerkendende samarbejde med vores forældre, og er en del af en aktiv skolebestyrelse på Arenaskolen, som du også kommer til at samarbejde med.

Vi tilbyder
Du bliver en del af en udviklingsorienteret ledelse på Arenaskolen bestående af skoleleder, viceskoleleder og indskolingsleder, som sammen med et engageret og fagligt dygtigt personale tænker læring i et bredt perspektiv.

Vi er fælles om at lykkes med opgaven gennem en åben og anerkendende tilgang, hvor praksisnær pædagogisk ledelse indgår på de ugentlige team- og personalemøder.

Udover dette skal du indgå i løsningen af de mange forskellige ledelsesmæssige og administrative opgaver såsom vikardækning, MUS, elevplansmøder, netværksmøder, udviklingssamtaler, skoleplan, skoleårets planlægning (opgaveoversigter og skemalægning) og meget mere - i en travl og spændende hverdag.

Din profil
Vi søger en afdelingsleder, som brænder for arbejdet med børn og deres faglige progression - uanset deres forudsætninger.
Din uddannelsesmæssige baggrund er som udgangspunkt enten lærer eller pædagog.
Du har erfaring indenfor specialpædagogik og særligt ASF, og er fagligt velfunderet, således, at du kan understøtte udviklingen af det specialpædagogiske læringsmiljø.
Du skal facilitere et fortsat godt forældresamarbejde gennem forståelse for den enkelte families situation både i forhold til familie- og skoleliv.
Du lytter, lærer og stiller spørgsmål til praksis, samtidig med at du fastholder det ledelsesmæssige perspektiv.
Du udstråler ro og hviler i dig selv og leder med stor rummelighed, loyalitet og tydelighed.
Vi ser gerne at du erfaring med nogle af disse systemer: Microsoft Outlook, Aula, Classroom, KMD Rollebaseret, TRIO og TEA,
Du kan navigere i en travl hverdag og formår at skifte perspektiv og prioritere i den samlede opgavemængde.

I øvrigt lægger vi vægt på at:

  • Du har erfaring og indsigt i hele det specialpædagogiske felt
  • Du har lederegenskaber og eventuelt ledelseserfaring samt lyst til fortsat at lære og udvikle dig i dette felt
  • Du har et grundlæggende fokus på at sikre elevernes trivsel og udvikling
  • Du prioriterer nærvær og tilstedeværelse højt, og ønsker at tage del i fællesskabet
  • Du har en anerkendende tilgang til børn, forældre og ansatte
  • Du udviser ordentlighed i dit arbejde, både overfor ansatte, familier og samarbejdspartnere
  • Du er empatisk og har en forståelse for divergerende synsvinkler
  • Du kan bidrage med viden, motivation, energi, arbejdsglæde og godt humør på en skole, hvor udvikling står højt på dagsordenen.
Ansøgningsproces
Ansøgningsfrist 4. marts 2025.
Første samtalerunde forventes afholdt 11. marts 2025
Anden samtalerunde forventes afholdt 17. marts 2025, hvor vi vil inddrage en praksisnær case som du skal fremlægge for ansættelsesudvalget.
Ansættelsesudvalget består af ledelse, TR og repræsentant fra skolebestyrelsen.

Ansøgning bilagt relevante eksamensbeviser og eventuelle udtalelser.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til skoleleder Hanne Staal Bagge på tlf. 43973514 eller interim afdelingsleder i A-klasserne Henrik Jørgensen på tlf. 2046 6047.

Løn og ansættelse
Løn og ansættelse efter gældende regler.

Lønnen fastsættes efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

Da vi ved, at det er en vigtig beslutning at søge nyt job, inviterer vi dig derfor til at komme forbi og opleve arbejdspladsen, møde teamet og få en fornemmelse af hverdagen hos os. Kontakt Hanne eller Henrik.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Greve Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Arenaskolen, Gersager Alle, 2670 Greve

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-03-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/4d937881-d005-48d7-864f-ecec4d03135b

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet